Nuuet

21/11 Vem ska jag bo hos?

Publicerad 2010-11-21 20:40:37 i Allmänt,

Ja vem ska man bo hos….?
Det kan nog vara det jobbigast när ens föräldrar går isär. Vart man ska bo.

Mina föräldrar sa bara att jag och min syster skulle bo varannan vecka hos mamma sen andra hos pappa. Så det var väl OK för mig och min syster trodde vi.

Eftersom vi bor i hus så skulle mamma bo kvar och pappa flytta till lägenhet. Jag har aldrig bott i lägenhet så det skulle bli lite udda. Men första kvällen som jag och min syster skulle sova i den nya lägenheten med våran pappa så var han inte hemma med oss som vi trodde att han skulle utan han gick ut på krogen med några vänner. Det trodde jag inte att han skulle göra med det gjorde han. Så att sova där den första kvällen blev lite läskigare än vad jag hade väntat mig.

Efter att jag hade pendlat fram och tillbaka mellan mamma och pappa i några månader så kände jag att jag inte orkade mera. Det blev för jobbigt, jag kunde inte vara mig själv. Sen bråkade pappa och jag mycket så jag kände mig inte hemma där i lägenheten. Så jag beslutade mig för att jag ville bo hos mamma. Pappa blev inte glad när jag sa det men jag gjorde det för mig så att jag skulle kunna klara av att vara mig själv.

Min syster bodde varannan vecka ett bra tag till innan hon också flyttade hem till mamma. Å hon flyttade också för att hon mådde bäst hemma hos mamma.

Så mitt tipps är bo där du känner att du mår bäst. Du ska inte bo hos någon och känna att du inte mår bra.

<3                                                                                                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nuuet

Jag är en helt "vanlig" tjej. Vanlig? Hur är man då? Nee men kommer att skriva om mina dagar, hur det går i skolan, kompisar, lite om familjen och mycket annat

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela