Nuuet

Tusen gånger Starkare..

Publicerad 2011-04-08 15:13:28 i Böcker/Filmer,

Tusen gånger Starkar är en bok som vi har läst i skolan... vi skulle läsa den för att vi skulle få lite tankar till ett stort arbete som vi håller på med..

Jag tycker att boken ar ok.. det tog ett tag för en att komma in i den om man inte gillar att lära såna böcker.. men efter att tag blev den bra... och jag kan säga att den väcker många tankar...

Handling... den handlar om en klass som har det lite jobbigt.. killarna är för stökiga och tjejerna får ingen plats... sen börjar det en ny tjej där som ska försöka lära tjejerna att ta för sig lite mera.. men det lärarna inte hade räknat med var att tjejerna skulle börja inse vilka genus skillnader det fanns i klassen.. vad killarna kunde och fick göra men vad dom inte fick...

Jag tycker att de va en ok bok.. men den fick en att tänka lite extra på hur killar kan vara och hur olika alla blir behandlade..

Hoppas att efter killarna har läst boken att dom börjar inse vissa saker.. om inte de så ska vi se filmen sen så då kommer jag att berätta om hur den va...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nuuet

Jag är en helt "vanlig" tjej. Vanlig? Hur är man då? Nee men kommer att skriva om mina dagar, hur det går i skolan, kompisar, lite om familjen och mycket annat

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela