Nuuet

Börjar känna mig säker med mig själv nu...

Publicerad 2011-08-10 17:59:18 i Mitt Liv,

Jag är den som alltid har varit lite större än alla andra tjejerna i klassen... När jag var liten blev jag retad för hur jag såg ut och jag har haft många jobbiga stunder i skolan när jag var lite...

 

Hela högstadiet gick jag i nästan bara svarta kläder... dom gångerna man såg mig i en klänning var på skolavslutning och om jag var tvungen att ha den... Men nu på sista tiden  har jag börjat blivit mera säker i mig själv och min kropp... och jag accepterade mig för den jag är och var... så jag började att använda mera färg och jag trivdes i de.. och jag slutade bry mig om vad alla andra tyckte om mig....

 

Så nu har jag kläder med mera färg men ändå kläder som är jag,och som jag känner mig bekväm i... klart att ha bikini inför andra är en liten utmaning men jag börjar känna mig tryggare...

 

På senaste tiden har min mormor sagt att hon tycker att min kropp har förändrats mycket och jag har väl inte trott så på mycket på de. Men då kom jag på att för ett tag sedan mätte jag mig och jag kollade nu och såg att 5 cm var borta från magen...

 

De konstiga är att jag inte har gjort något annat än vad jag brukar... och när jag såg hur mycket som var borta fick de mig att känna mig mycket mera säkrare med min kropp... och nu känns det bara som att de kommer att bli bättre....

 

Men jag säger till alla... man ska inte jämföra sig med andra... med hur man ser ut.. vi alla är olika och så är det bara... och man behöver inte se ut som dom på tv eller i tidningarna..

Utan du är den du är. Och det är de är som gör dig så fin...♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nuuet

Jag är en helt "vanlig" tjej. Vanlig? Hur är man då? Nee men kommer att skriva om mina dagar, hur det går i skolan, kompisar, lite om familjen och mycket annat

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela