Nuuet

Sommar eller Vinter?

Publicerad 2011-01-25 16:53:07 i Mitt Liv,

ÅÅÅ blää vad kallt de va i dag när jag gick hem från skolan.... och då när det är så kallt längtar man verkligen till sommaren och värmen.. så nu tänkte jag skriva för och nackdelar med sommarn och vinter för jag vet inte riktigt vilken av dom årstiderna jag tycker bäst om än så då börjar vi..

Sommar

För:
Varmt, sommarlov, man kan cykla till skolan, ljusare, bada i pool, fiska, vara ute på sjön eller åka till Kalmar som jag gör varje sommar... behöver inte ha så mycket kläder på sig, sola och ligga ute och läsa m.m

Emot:  Ljust på kvällen när man ska sova, myggor, bromsar, man kan bränna sig i solen, det regnar mycket mera än vad det gör på vintern...m.m


Vinter:

För: Snö, man kan åka pulka, julafton, nyår, jag fyller år, träden blir så fina när som har frost på sig, bandy, dricka en varm choklad för att värma sig.m.m

Emot: Det är halt, kallt, men måste ha mycket kläder på sig, det blir mörkt så fort på kvällen, man kan inte cykla till skolan utan man måste ta bussen.m.m

Humm  jag tror att vinnaren blev sommaren för den är längre, men jag kommer fortfarande att gilla vissa saker om vinter..

Så Vilken är din favorit årstid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nuuet

Jag är en helt "vanlig" tjej. Vanlig? Hur är man då? Nee men kommer att skriva om mina dagar, hur det går i skolan, kompisar, lite om familjen och mycket annat

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela