Nuuet

Dom här låtarna gillar Jag...

Publicerad 2011-03-03 17:29:21 i Åsikter och Tipps,

Ja nu har ju alla deltävlingar varit i melodifestivalen och man har hört alla låtar... och jag kan säga att jag tyckte att den sista deltävlingen hade bäst låtar...

För någon dag sen såg jag på spotify att man kunde lyssna på melodifestivallåtarna redan så nu har jag 4 låtar som jag gillar och här kommer dom...

Första låten: Nicke Borg... Låten: Leaving Home..

Först trodde jag att de skulle bli en dålig låt i början men sen när man har lyssnat på den ett tag så blir den super bra tycker jag... för den är inte som alla andra låtarna som tävlar... många tycker att han har får många tetueringar men de är så han är som person och jag gillar låten så jag glömmer bort att han har så många.

Andra låten: Julia Alvgard... Låten: Better or Worse..

I början lät de som en riktigt dålig låt men de är samma här.... man måste lyssna på den ett tag för att gilla den... när jag hör den här låten så tänker jag på förra årets vinnare av eurovision song kontest... dom är lika på att sätt men jag tycker att båda är ok så man jag lyssna på dom.

Tredje låten: Brolle... Låten: 7 Days and 7 Naights..

Något med låten som jag bara gillade.. kan lyssna på den utan att tröttna och sen gillar jag Brolle som person.. kanske för att han har en musikstil som jag gillar.. för jag gillar ganska mycket gammal musik och de är de han spelar för det mesta..

Fjärde låten: Melodi Club... Låten:The Hunter..

Dom är bra som band och dom har flera många andra bra låtar.. men när jag satte mig vid tvn i lösdags så hade jag lyckats missa deras låt så jag fick bara höra en liten bit av den.. sen fick man inte ut så mycket av låten på snabbreprisen men se när jag så reprisen i söndags så märkte jag att jag gillade låten.. och jag blev förvånad att dom inte gick längre för de va en bra låt...

Men de här är bara några av dom låtarna som jag gillar.. så nu är det bara att hoppas att det blir en bra låt som vinner i år som kan ta hem en seger till Sverige eller att vi i alla fall kommer till final..

Om du inte har Spotify kan du lyssna på Svt s hemsida.. där finns ALLA låtarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nuuet

Jag är en helt "vanlig" tjej. Vanlig? Hur är man då? Nee men kommer att skriva om mina dagar, hur det går i skolan, kompisar, lite om familjen och mycket annat

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela