Nuuet

Tipps på hur jag pluggar Matte..(Prov)

Publicerad 2012-04-09 17:18:38 i Åsikter och Tipps,

Ja matte är ett ämne som många tycker är tråkigt och svårt att förstå.. Så då tänkte jag att jag kunde ge mina tipps på hur jag jobbar matte...
Det du behöver:
Matteboken såklart
Ett block eller något att skriva på
Ett ställe där du känner att du kan arbeta bra
Musik om du vill
När jag vet vilka upg eller områden vi har prov på ringar jag in de i boke så jag vet vad jag ska träna på.. sen om de finns exempel i boken med svar.. Skriv upp dem.. för då ser du både talet och lösningen på hur du ska göra.. Sen om du vill så gör man första upg efter så man kan de man ska... Sen när jag har allt på ett papper de jag ska ha prov på så läser jag de varje kväll innan provet.. Det räcker bara att man kolla igenom de några gånger per dag.. (att man läser de när man kan under dagen) Så att du skriver allt du behöver tänka på där. istället för att leta alla svar i boken och du skriver de så att du själv förstår. Sen när de är prov så är de bara att ta de lungt och inte tänka för mycket på att de är ett prov så att du inte behöver bli för nerrvös..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nuuet

Jag är en helt "vanlig" tjej. Vanlig? Hur är man då? Nee men kommer att skriva om mina dagar, hur det går i skolan, kompisar, lite om familjen och mycket annat

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela