Nuuet

Fjällen med klassen.

Publicerad 2012-03-18 19:05:21 i Skolan,

Har ju inte skrivit så mycket men de kan ju bero på att jag har varit uppe i fjällen hela veckan.. I söndags på dagen åkte vi buss från skolan och åkte i ca 4h innan vi kom fram till Sälen och Lindvallen där vi skulle spendera de närmaste dagarna..
Försdag dagen var det bara att packa upp och göra sig hemma sen ut på kvällen en stund för snölekar.. På måndagen åkte vi på tur på längdskidor.. de svoraste tyckte jag med allt var alla lifta först att komma upp för sen sista... Men själva turen var roligt fast skulle ha varit bra med lite mera snö för många ställen var bara is eller sten..
På tisdag var det dags att lära sig att åka slalomskidor.. vilker jag aldrig har gjort förut i hela mitt liv men de gick bra för jag rammlade inget och klarade liftarna.. Sen samma sak dagen efter.. fast lite mera utbildnig då eftersom de var de som resan lite gick ut på också fast mest att vi skulle få en bra upplevelse..
Sista dagen lagade vi mat åt lärarna för varje stuga skulle göra de.. Å våran vann :) vi bjöd på trerätters.. Skagenröra på sostadmacka..Tacos..Sen varmvfrukt med vitchoklad.. Så säger bara tack klassen för en rolig vecka med er..
Kommer flera bilder sen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nuuet

Jag är en helt "vanlig" tjej. Vanlig? Hur är man då? Nee men kommer att skriva om mina dagar, hur det går i skolan, kompisar, lite om familjen och mycket annat

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela